На допомогу класному керівнику


 РЕКОМЕНДАЦІЇ  ПЕДАГОГАМ  У  РОБОТІ  З 
ОБДАРОВАНИМИ  ДІТЬМИ
1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.
2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі.
4. Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.
 ВЧИТЕЛЬ  І  ПРОБЛЕМИ  ДИСЦИПЛІНИ
5 найтиповіших проблем, повязаних  з  дисципліною        
  1. Некеровані  розмови  на уроках.
  2. Відсутність шанобливого ставлення до дорослих.
  3. Нечесність.
  4. Пасивний опір.
  5. Зухвала, нахабна, груба поведінка.
 Учителі  повинні знати закони, які є в  основі поведінки  учнів
1. Учні обирають певну модель поведінки за певних обставин.
2. Усяка поведінка підпорядкована певній меті – відчувати себе приналежним до шкільного життя.
3. Порушуючи    дисципліну,   учень  може усвідомлювати, поводиться
неправильно і що за цим порушенням стоїть одна з чотирьох причин:
-          привернення уваги;
-          влада;
-          помста;
           -     уникання невдачі.
  Типи реакції вчителя  на «неприпустиму» поведінку своїх вихованців:
1.Невтручання.  Вчителі, в кращому випадку, пояснюють учням, що трапилося,  розраховуючи,  що діти самі поступово навчаться керувати своєю   поведінкою.
2.Контроль.  Основні методи впливу – погрози і шантаж.

3.Взаємодія.  Вчителі    обирають  складну  роль  ненав’язливого   лідера,  щоразу cтавлячи   дітей   перед   необхідністю   усвідомленого   вибору та   відповідальності.  Вони  залучають  дітей  до  процесу  встановлення правил, програму  дисципліни  будують  на  підвищенні самоповаги учнів за  допомогою  стратегії  підтримки.



ПОРАДИ  ВЧИТЕЛЯМ  ДЛЯ  ПОЛІПШЕННЯ НАСТРОЮ
1. Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант).
2. Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).
3. Якщо в тебе з'явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.
4. Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "здрастуй”, теж можна виховувати і піднімати собі настрій.
5. Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам'ятайте: думати про себе – ваш головний обов'язок.
6. Хваліть себе самого тричі на день: уранці, удень і ввечері. Застосовуйте таку магічну формулу самонавіювання:”Я геніальний, найкращий педагог. Усім педагогам педагог, мене діти слухаються, мене батьки поважають, мене адміністрація любить, а як я сам себе люблю, цього і не висловити”.


Заповіді вчителя:
·         Завжди говори правду дітям, навіть тоді, коли це невигідно для тебе.
·         Не намагайся силою досягнути успіху.
·         Будь великодушним – умій прощати.
·         Не забувай хвалити.
·         Хвали в міру, уміючи.
·         Помічай найменші успіхи учня.
·         Оцінюй тільки вчинки дитини, а не її саму.
·         Знайди ключ до кожного.
·         Починай навчання не з букваря чи формул, а з радості.
·         Коли розмовляєш із дитиною, завжди дивись їй в очі.
·         Ніколи не карай одразу учня, котрий завинив.
·         Висловлюйся якомога ясніше й чіткіше.
·         Не вбивай у дітях казку.
·         Думай про дитячий «банк щасливих спогадів».
·         Тільки наблизивши до себе дитину, можна впливати на розвиток його духовного світу.
·         Діти не повинні йти від вчителя підкореними.
·         Визнавай права учня на помилку. До того часу, поки в дітей є віра в добро, людину, ідеал, є й виховання.
·         Дитина ставиться до тебе так, як до неї ставляться дорослі.
·         Не кажи про учня «нездібний», а кажи: «Здібності в нього ще не розкриті».
·         Краще виховання – запрошення учня до роздумів.
·         Не «заводься» з учнями. Жодних нотацій.
·         Не можна говорити учням тільки про їхні недоліки.
·         Не використовуй оцінки як засіб покарання.
·         Необдумане покарання дуже шкодить.
·         Завищенні вимоги до учня – одна з причин конфліктів.
·         Учень, упевнений у неможливості змінити щось, відмовляється від пошуку.
·         Від постійних невдач діти озлоблюються.
·         Важкі діти – це ті, котрих зрадили батьки.


Золоті правила педагога

1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице.
2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво.
3. Гроші та педагогіка малосумісні.
4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку.
5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили.
6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою.
7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся.
8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу.
9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре.
10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона.
11. Намагайся їсти кожен день.
12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя.
13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи.
14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку.
15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина.
16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.
17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше.
18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей.
19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.
20.Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.
21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.
22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить.
23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла".
24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий.
25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес.
26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.
27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.

Немає коментарів:

Дописати коментар